
Uzakdoğu pazarlarının henüz Türk girişimciler açısından tam olarak keşfedilemediğini anlatan Eyüpoğlu, bu pazarlardan biri olan Çin pazarında fazla Türk perakendecisini göremediklerini kaydetti. Çin’de büyümenin çok kolay olduğuna, gelecek 50 yılda perakendede Çin pazarının çok önemli bir yer tutacağına işaret eden Turkmall CEO’su, Çin’de Fiba Holding ile gerçekleştirdikleri Plaza Shenyang’ın 2012 yılında açılacağını ve bu projenin Çinlilere örnek olduğunu dile getirdi. Eyüpoğlu, Shenyang’dan sonra Çinlilerin en az 10 tane daha alışveriş merkezi yaptıklarını, kendilerinin de bundan sonra Çin’de projelere devam edeceklerini söyledi.
Eyüpoğlu, artık klasik AVM’lerin çok ötesinde, özel, temalı, yenileme projelerinin öne çıkacağını kaydetti. Türkiye’deki AVM-perakendeci ilişkileri hakkında da Eyüpoğlu, “Ben Türkiye’de bundan sonraki dönemde perakendeci ile AVM yatırımcısı arasındaki sinerjinin daha da artacağını düşünüyorum. Ortak giderin azaltılması için ortak bir çalışma başlatılacağına eminim.” diye konuştu.
Havaların Erken Soğuması AVM’lere Yaradı
Deloitte Araştırma Küresel Ekonomi Direktörü Ira Kalish de Avrupalı pek çok perakendecinin ABD’ye baktığını, Çin’de yatırım yaptığını ve gelişmekte olan pazarlara odaklandığını belirterek, Türkiye’nin de bu pazarlardan biri olduğunu kaydetti. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner ise 8 ayda yüzde 20 büyüme olduğunu, ağustos, eylül satışlarının yer değiştirdiğini, ekimde havaların soğumasının kendilerine yaradığını dile getirdi.
Kaynak: Zaman
0 yorum:
Yorum Gönder