21 Temmuz 2012 Cumartesi

İkinci Öğretim Hangi Bölümleri Kaldırılacak - Kaldırılan Bölümler

. 21 Temmuz 2012 Cumartesi

Eğitim Fakülteleri’nin kontenjanlarının azaltılacağını da belirten habere ilişkin ilk somut adımlar atılmaya başlanarak,Yükseköğretim Kurulu tarafından üniversitelere gönderilen belge ile Eğitim Fakülteleri’nde bulunan 2.Öğretim programlarının kaldırılması ve 2012-2013 yılından sonra da İkinci Öğretim programı açılmamasına karar verildi.

2.Öğretim programlarının kaldırılmasına ilişkin Yök tarafından üniversitelere gönderilen 05.04.2012 Tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında Alınan Karar belgede şu şekilde belirtilmektedir:

” Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen ihtiyacı olan Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ,Özel Eğitim Bölümü öğretmenlikleri, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği ikinci öğretim programları hariç Eğitim Fakülteleri bünyesinde yer alan diğer alanlardaki mevcut ikinci öğretim programlarının kapatılmasına, kapatılan alanlarda yeni ikinci öğretim programlarının açılmamasına“

2012-2013 yılından itibaren üniversitelerin eğitim fakültelerinde 2.öğretim bölümleri açılmayıp,mevcut 2.öğretim programında yer alan öğrenciler ise devam edecektir.

Yükseköğretim bununla birlikte öğretmen atamalarında yığılma olmaması için önlem almıştır.Bununla ilgili ayrıca pedagojik formasyon sertifika programı da kaldırılarak,Açıköğretim öğretmenlik bölümleri de kaldırılarak atama sorununa ilişkin somut adımlar atılmış oldu.
Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar