6 Temmuz 2012 Cuma

YÖK’ün Bütünleme Sınavı Hakkı Kararı 2012

. 6 Temmuz 2012 Cuma


YÖK Yürütme Kurulunun Aldığı Karar gereğince yıllık veya yarıyıllık sınav takvimi uygulayan tüm yükseköğretim kurumlarında, 2011-2012 eğitim-öğretim yılından itibaren geçerli olmak üzere bütünleme sınavı hakkı tanınacak.
YÖK tarafından alınan karara göre, final sınavında geçerli olan başarı kuralları bütünleme sınavlarında da uygulanacak; bütünleme sınavı notu final sınavı notu yerine geçecek; 2011-2012 güz dönemine ait bütünleme sınavları da dahil bütünleme sınavları 2012-2013 öğretim yılı başlamadan önce yapılmasını sağlayacak şekilde, sınav tarihleri yükseköğretim kurumları tarafından belirlenecek ve öğrencilere gerekli duyurular yapılacak.
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Say,     : B.30.0.HKM.045.02.5854                      22.06.2012*027380
Konu    : Sınav Hk.                                                     
Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 19.06.2012 tarihli toplantısında; 2547 sayılı Kanunun “Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar” başlıklı 44 üncü maddesinin (b) bendindeki; “Yükseköğretim kurumlarında… sınav çeşitleri ve bunların ders basan notuna katkısı… Yükseköğretim Kurulunun bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenir.” hükmü uyarınca; yıllık veya yarıyıllık sınav takvimi uygulayan tüm yükseköğretim kurumlarında, 2011-2012 eğitim-öğretim yılından itibaren geçerli olmak üzere bütünleme sınavı hakkı tanınmasına; ilgili yarıyıl veya yıl sonunda almış oldukları ders veya derslerin final sınavına girme hakkı elde edenlerden final sınavında başarısız olan öğrenciler ile sınava girme şartlarını sağladığı halde final sınavına giremeyen öğrencilere başarısız olduğu her ders için, yaz okulu uygulaması olup olmadığına bakılmaksızın, ilgili dönem sonlarında bütünleme sınavı hakkı tanınmasına; koşullu başarılı öğrenciler ile not yükseltme amacıyla bütünleme sınavına girecek öğrencilere ilişkin düzenlemenin yükseköğretim kurumu senatolarınca yapılmasına; final sınavında geçerli olan başarı kurallarının bütünleme sınavlarında da uygulanmasına; bütünleme sınavı notunun final sınavı notu yerine geçmesine; 2011-2012 güz dönemine ait bütünleme sınavları da dahil bütünleme sınavlarının 2012-2013 öğretim yılı başlamadan önce yapılmasını sağlayacak şekilde, sınav tarihlerinin yükseköğretim kurumları tarafından belirlenmesine ve öğrencilere gerekli duyuruların yapılmasına karar verilmiştir.
Gereğini rica ederim.

Prof. Dr. Şaban H. ÇALIŞ
Başkan Vekili

DAĞITIM
-Tüm Üniversite Rektörlüklerine
ORJİNAL KARAR İÇİN TIKLAYINIZ.
Gelen arama terimleri:
  • bütünleme sınav tarihi
  • bütünleme sınavı hakkında bilgi
  • bütünleme yasasi
  • bütünleme sınavları hakkında bilgi
  • büt yasası
  • büt karari
  • yök bütünleme kararı
  • yökün bütünleme kararı
  • yökün büt kararı
  • aöf kredili sistem bütünleme tarihleri
Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar