26 Kasım 2011 Cumartesi

Görme Engelli Öğretmen Serdar Karaca'nın Meslek Aşkı

. 26 Kasım 2011 Cumartesi

Görme engelli Serdar Karaca (28), mesleğine duyduğu sevgi sayesinde 5 yıldır öğretmenlik yapıyor.

Karaca, Aa muhabirine yaptığı açıklamada, Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden mezun olduktan sonra 2006 yılında Çorum'un Büyük Divan Köyü'nde göreve başladığını söyledi.

Çocukluğunda geçirdiği bir hastalık nedeniyle görme yetisinin yüzde 70'ini kaybettiğini, eğitimi boyunca kendisinden desteğini hiç esirgemeyen Türkçe öğretmeni Ersin Atakan'ı örnek aldığını ifade eden Karaca, "Onun sayesinde girdiğim Üniversite sınavında Türkçe öğretmenliği bölümünü seçtim. Engelliler için geliştirilmiş bilgisayar sistemi aracılığıyla Erzurum Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ni dereceyle bitirdim. Mezun olduktan sonra KPSS'ye girdim ve ilk sınavda başarı göstererek Çorum'un Büyük Divan Köyü'ne atamam yapıldı. 3 yıl burada azimle çalıştım" dedi.

-"Azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyor" -

İki yılı aşkın süredir Yunus Emre İlköğretim Okulu'nda görev yaptığını ifade eden Karaca, öğretmenlik mesleğinin çor zor, çileli, aynı zamanda bir o kadar kutsal bir meslek olduğunu belirtti.

"Her zorluk insanı biraz yıldırır" diyen Serdar Karaca, eğitimine devam ederken görme engeli nedeniyle zaman zaman yıldığını ancak mücadeleyi asla bırakmadığını ifade etti.

Öğretme aşkının ve çocuk sevgisinin her şeyin üstünde olduğunu vurgulayan Karaca, şunları kaydetti:

"Çevreden gördüğüm destek ve kendime olan öz güvenimle engelleri aştım. Zorluklara rağmen yılmadım. Üniversite sınavına gecemi gündüzüme katarak çalıştım. Azmin elinden hiçbir şey kurtulmuyor. Öğretmen olmak kolay değil. Hele hele engelli biri için hiç değil. Üniversiteyi okuyacağım dedim bana güldüler, öğretmen olmak istediğimi söyledim 'nasıl olacak-' dediler. Ben bunları başardım. Öğrencilerimi göremesem de onların sevgisini içimde hissediyorum. Öğrencilerimle arkadaş gibiyim. Çocuklara sevgi verdiğiniz sürece karşılığını mutlaka alıyorsunuz."

-"Öğretmenimiz bize her konuda örnek oluyor"-

Yunus Emre İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencisi Busenur Yıldız (12), öğretmenlerini ilk gördüklerinde şaşırdıklarını fakat zamanla ona alıştıklarını söyledi.

Öğretmenlerinin azmi ve davranışıyla kendilerine örnek olduğunu belirten Yıldız, "Öğretmenimiz bize her konuda örnek oluyor. Keşke daha önce derslerimize girseydi. Obize her zaman biz ise zaman zaman biz ona yardımcı oluyoruz. Öğretmenimiz bizimle arkadaş gibi. Bize her zaman hedeflerimiz doğrultusunda azmetmemiz gerektiğini söylüyor. O'nu çok seviyoruz" diye konuştu.



haberler.com
Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar