28 Mart 2012 Çarşamba

2012 TED Tam Eğitim Bursluluk Sınavı Başvurusu Sınav Tarihi Saati

. 28 Mart 2012 Çarşamba



2012 TED Tam Eğitim Bursluluk Sınavı Başvurusu… Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu Sınavı 2012 Yılı Sınav Kılavuzu… Burs Sınavı Başvuru Süresi: 09 Ocak–09 Mart 2012 Sınav Tarihi ve Saati: 07 Nisan 2012 Cumartesi /09.30

Burs Sınavı Başvuru Süresi: 09 Ocak–09 Mart 2012 Sınav Tarihi ve Saati: 07 Nisan 2012 Cumartesi /09.30

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ TAM EĞİTİM BURSU SINAVI

2012 YILI SINAV KILAVUZU

Burs Sınavı Başvuru Süresi: 09 Ocak–09 Mart 2012

Sınav Tarihi ve Saati: 07 Nisan 2012 Cumartesi /09.30

Danışma:

Türk Eğitim Derneği Genel Merkezi

Burs Birimi

Kızılırmak Cad. No:8 Kocatepe/ANKARA

Tel: 0 312 418 06 14/159

1.Burs Sistemiyle İlgili Bilgiler, Temel İlke ve Kurallar

Türk Eğitim Derneği, kuruluşundan bugüne yaklaşık 48.000 “başarılı ancak maddi imkanları yetersiz” öğrenciye karşılıksız burs imkanı sağlamıştır.

Türk Eğitim Derneği burs uygulamaları Kurumsal İletişim, Tanıtım ve Burslar Koordinatörlüğü yapısı içinde çalışmalarını sürdüren Burs Birimi tarafından yürütülmektedir.

Burs Birimi temelde Tam Eğitim Bursu öğrencilerinin burs sistemine kabulünden üniversite yaşamlarının sonuna kadar, hem burs hizmetlerinden yararlanabilmeleri hem de psiko-sosyal gelişimlerini en sağlıklı şekilde tamamlayabilmeleri için gereken desteği vermeyi amaç edinmektedir.

Bu çerçevede, Burs Birimi’nin sorumlulukları arasında öncelikle öğrencilerin burs sistemine dahil olmalarını sağlayacak bursluluk sınavının hazırlanması, kazanan öğrencilerin ev ziyaretlerinin yapılması, eğitim süreçlerinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinden yararlanması; akademik başarılarının ve psiko-sosyal gelişimlerinin takibi yer almaktadır.

Bu süreçlerin gerçekleştirilmesinde Burs Birimi uzmanları; başta öğrenciler ve aileleri olmak üzere, TED okullarının PDR birimleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, Türk Eğitim Derneği Gönüllü Grupları ile sıkı bir iş birliği içerisinde çalışmaktadır.


Tam Eğitim Bursu(TEB); başarılı ancak maddi imkansızlıklar nedeniyle eğitimine devam edemeyen öğrencilerin öğrenim masraflarının üniversite eğitiminin sonuna kadar karşılanmasına yönelik olan Türk Eğitim Derneği burs uygulamalarından biridir.



Tam Eğitim Bursu, destek verilen öğrencilerin, eğitim ücretleri, servis ücretleri, yemek giderleri, giyim giderleri, kitap-kırtasiye harcamaları, cep harçlıkları ve yatılı okullarımızda okutuluyor olması halinde pansiyon giderlerinin üniversite eğitiminin sonuna kadar karşılanmasını kapsamaktadır.

Tam Eğitim Bursu almaya hak kazanan öğrencinin “Hak ve Yükümlülükleri” öğrencinin velisiyle karşılıklı imzalanacak olan Tam Eğitim Bursu Taahhütnamesi Madde-4’te şu şekilde belirlenmiştir:

Öğrenci, aşağıdaki koşullardan herhangi bir tanesinin gerçekleşmesi halinde burs hakkını kaybetmektedir. Bu koşullar şunlardır:

Öğrencinin Bursunun Kesileceği Durumlar

-Öğrencinin herhangi bir şekilde, bir başka kurum, kuruluş, okul, dernek, vakıf, kişi vb.’den burs alması,

-Öğrencinin sınıf tekrarı yapması,

-Öğrencinin yıl sonu akademik başarı ortalamasının 4.50’nin altında olması

-Öğrencinin her dönem için karnesinde temel derslerden birinden 3 ve 3’ün altında not bulunması,

-Öğrencinin Disiplin cezası alması,

-Öğrencinin mazeretsiz olarak ve bilgi vermeden 10 (on) gün ve üstü süreyi kapsayacak şekilde okuldan ayrılması veya okulu terk etmesi,

-Öğrencinin herhangi bir suç dolayısıyla mahkum olması,

-Öğrencinin eğitim aldığı TED Okulu ve TED Genel Merkezi tarafından gerçekleştirilen sosyal aktivitelere mazeret göstermeksizin katılmaması.



Öğrencinin Bursunun Kesileceği Ve Öğrenciye Yapılan Ödemelerin Geri Alınacağı Durumlar



-Öğrencinin burs almaktan ya da kendine gösterilen TED Okulu’nda okumaktan vazgeçmesi,

-Öğrencinin devam ettiği bölümü ve/veya sınıfı bitirmesi ve mücbir sebep olmaksızın bir bölüm ve/veya üst sınıfta öğrenimine devam etmemesi,

-Aile gelirinde, TED Genel Merkezi tarafından belirlenmiş kriterin üzerinde değişikliğin olması ve bu durumun bildirilmemesi halinde, değişikliğin vuku bulduğu tarihten sonra yapılan ödemeler,

-Öğrenci ve/veya Veli/Vasisi’nin başvuru formunda sunmuş olduğu bilgilerin gerçeğe aykırı olduğunun saptanması,

Yukarıda belirtilen sebeplerden herhangi birisi dolayısıyla öğrencinin bursunun sona ermesi durumunda, Tam Eğitim Bursu kapsamında öğrenciye yapılan tüm harcamalar, işlemiş yasal faizi ve %50 fazlası ile birlikte öğrenci ile veli veya velilerinden veya vasisinden müşterek ve müteselsil olarak talep ve tazmin olunur.

Tam Eğitim Bursu alan öğrenciler öğrenimlerinin üniversiteye kadar olan kısmını TED Okullarında yatılı ya da gündüzlü olarak sürdürmektedir!

-Yatılı Bursluluk: Tam Eğitim Bursu kapsamında Türk Eğitim Derneği’nden yatılı burs alan öğrenciler, yatılı olarak eğitim veren okullarımızdan TED Polatlı Koleji veya TED Karabük Koleji’ne, kontenjanlarımız dahilinde ve okulların öğrenci alım prosedürleri dikkate alınarak devam ederler.

TED Polatlı Koleji’nde erkek öğrenciler için yatakhane bulunmaktadır.

TED Karabük Koleji’nde ise hem erkek hem de kız öğrencilere yatılı eğitim olanağı sunulmaktadır.

TED okullarının bulunmadığı illerden burs başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları “yatılılık” için değerlendirilmektir. Burs almaya hak kazanan öğrenciler yatılı okullarımız olan TED Polatlı Koleji ve TED Karabük Koleji’ne yerleştirilecektir.

- Gündüzlü Bursluluk: Tam Eğitim Bursu kapsamında Türk Eğitim Derneği’nden burs alan gündüzlü öğrenciler, Türkiye genelinde hizmet veren 24 TED okulunda eğitim alırlar. Okullarımızın bulunduğu 24 ildeki öğrencilerin başvuruları, kontenjanlarımız dahilinde ve okulların öğrenci alım prosedürleri dikkate alınarak gündüzlü eğitim almak üzere değerlendirilmektedir.

www.turkegitimdernegi.org.tr adresinden okullarımızın listesine ulaşabilirsiniz!

2. Başvuru

2.1. Başvuru Koşulları

Türk Eğitim Derneği Tam Eğitim Bursu Sınavına başvurmak isteyen adaylar bu kılavuzu dikkatlice okuyarak ve yönergelere uygun bir biçimde online başvuru formunu doldurmalıdırlar.

Burs başvurusu yapacak olanların;

-T.C. vatandaşı olması,

- İlköğretim 5.,6.,7.,8. sınıfa veya ortaöğretim 9. sınıfa devam ediyor olması,

- En son bitirdiği sınıfa ait karnesinde, yıl sonu başarı ortalamasının 85-100 aralığında olması,

-Yatılı eğitim almayı tercih eden öğrencilerin yatılılık için uygun olması,

-Türk Eğitim Derneği tarafından belirlenen ekonomik yetersizlik kriterlerine uygun koşulları taşıması( ailenin aylık geliri en fazla 2000 TL olabilir, aynı ilden başvuran ve yaklaşık puanları alan öğrencilerden ekonomik durumu daha düşük olan tercih edilecektir.

TED okullarında eğitimlerine devam eden öğrenciler Tam Eğitim Bursu Sınavı’na başvuruda bulunamazlar!

2.2. Başvuru Formunun Doldurulması

Türk Eğitim Derneği burs başvuru formu Öğrenci Bilgileri, Öğrenci İletişim Bilgileri, Öğrenci Sosyal Bilgileri ve Öğrenci Okul Bilgileri olmak üzere 4 bölümden oluşmaktadır.

Başvuru formu öğrencinin devam ettiği okuldaki bir yetkili ya da sınıf öğretmeni tarafından dikkatlice ve yönergeye uygun bir biçimde doldurulması önerilir.

Form doldurulduktan sonra sayfanın en sonunda yer alan “kaydet” butonuna basılmalıdır. Adaylar formda belirttikleri her bilgiyi istendiğinde belgeyle ibraz etmek zorundadır.

2.2.1. Bilgilerin Doldurulması

Öğrenci Bilgileri:

1. T.C. Kimlik Numarası

Nüfus cüzdanınızda T.C. Kimlik Numarası alanı bulunmaktadır. Bu alanda onbir rakamlı bir sayı yer almaktadır. Başvuru formundaki T.C. kimlik numarası alanı, nüfus cüzdanınızdaki bu sayıyı yazmanı için düzenlenmiştir. Nüfus cüzdanlarındaki seri ve no karşısındaki yazılı olan harf ve rakamlar T.C. kimlik numarası değildir. Bu nedenle bu harf ve rakamların T.C. kimlik numarası alanına yazılmaması gerekir. Eski nüfus cüzdanlarında T.C. kimlik numarası yoktur.



egitimdenhaberler
Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar