26 Ekim 2011 Çarşamba

Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü Yönetici Atamayı Beceremiyor

. 26 Ekim 2011 Çarşamba

SAMSUN MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN BİLİM SANAT MERKEZİNE YAPMIŞ OLDUĞU YÖNETİCİ ATAMALARI VE BELGELERİ DİKKATLE İNCELEYELİM LÜTFEN... ÖNCEKİ YILLARDA BU OKULA ŞARTLARI TAŞIYAN KİŞİ OLMADIĞI SEBEBİYLE ATAMA YAPILMAMIŞ. OYSA Kİ AYNI OKULA AYNI YÖNETMELİKLE ŞARTLARI TAŞIYAN KİŞİ BULUNMAMASINA RAĞMEN BİR YILL SONRA ATAMA YAPILMIŞ.

Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü 12.08.2011 tarih ve 24862 sayılı Samsun Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün okul/kurum müdür, müdür baş yardımcılıkları, Müdür Yardımcılıklarına zorunlu yer değiştirme suretiyle atamalar duyurusunda Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik hükümlerinde yer almamasına rağmen Bilim Sanat Merkezine atanma şartları bulunmayan kişileri müdür ve müdür yardımcısı olarak atamıştır.
Bilim sanat Merkezi yöneticiliklerine atanmak için hangi şartları taşımak gerektiği Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin 8. Maddesi  (Değişik : 09.08.2011/28020 RG) 2.fıkrasında şu şekildedir
 
(2) Bilim ve sanat merkezi yöneticiliklerine öncelikle bu eğitim kurumlarına seçilerek öğretmen olarak atanıp görev yapan ya da bu eğitim kurumlarında görev yaptıktan sonra herhangi bir nedenle ayrılmış olmakla birlikte yeniden bu eğitim kurumlarına sınavsız atanabilme hakkını kaybetmemiş olanlar arasından atama yapılır.
 
8. Maddenin 2. fıkrasında Bilim ve sanat merkezi yöneticiliklerine atanacakların bu kurumunda öğretmen olan yada yapmış olanlar gibi kesin bir hüküm ortaya koymuş iken Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü Samsun İlkadım Kazım Paşa İlköğretim Okulu Müdürü Aydın PEKER’i Samsun Rotary Kulübü Bilim Sanat Merkezine Müdürlüğüne, Samsun İlkadım İstiklal İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı olan Mehmet ÖZAYDIN’ı Samsun Rotary Kulübü Bilim Sanat Merkezine Müdür yardımcısı olarak atamasını yapmıştır. Bu kuruma ataması yapılan Müdür ve Müdür yardımcısının her ikisi de Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama Ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin 8. Maddesinin 2. fıkrasında yer alan şartları taşımamaktadırlar. Yani Bilim Sanat Merkezine öğretmen olarak atanma şartlarını taşımadıkları için yönetici olarak da atanamazlar.
 
Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerinin Bilim ve sanat merkezi yöneticiliklerine yaptığı atamalar adrese teslim bir uygulama olduğu Atama listesine bakılınca anlaşılıyor. Atama listesine göre 20 okul müdürü Zorunlu yer değiştirmeye tabi iken  Samsun Rotary Kulübü Bilim Ve Sanat Merkezi Müdürlüğüne ataması yapılan Aydın PEKER puan sıralamasına göre 14. Sıradadır yine atama listesine göre 155 okul müdür yardımcısı zorunlu yer değiştirmeye tabi iken  Samsun Rotary Kulübü Bilim Ve Sanat Merkezi müdür yardımcılığına atanan Mehmet ÖZAYDIN puan sıralamasına göre 111. sırada oldukları görülecektir. Ne hikmettir ki bu kurumun Müdürlüğüne ve Müdür yardımcılığına 1’er kişi başvurmuştur. Diğer adaylardan bu kurumu yazanlara bu kurumu tercih edemeyecekleri belirtilerek tercih listesinden çıkartılmaları sağlanılmıştır.
 
Daha önceki bir duyuruda bu kuruma başvuruda bulunup da ataması gerçekleştirilmeyen bir adaya atanamama nedenine ilişkin olarak bilgi edinme başvurusuna idarenin verdiği cevapta “Şartları taşıyan aday bulunmadığından atama yapılmamıştır” diye cevap veren idare yine yukarıdaki adayların nasıl atandığına dair bilgi edinmeden sorduğu soruya “Şartları taşıyan aday bulunmaması nedeniyle diğer adaylardan atama yapılmıştır” şeklinde cevap vermiştir. Konu yargıya taşınmış olup idare kişiye özel uygulamalar yapmakta ve bir anlamda yargılama esnasında vermiş olduğu cevapların aksine bir işlemler tesis etmektedir
 
Samsun Milli Eğitim Müdürünün yapmış olduğu hukuksuz uygulama ancak çadırdan yönetilen ülkelerde olur.Türkiye Cumhuriyeti Anayasası olan bir hukuk devletidir, çadır devleti olmadığı için böylesi hukuksuz uygulamalar yıllardır hukuk duvarına çarpmaktadır.

Samsun Milli Eğitim Müdürlüğünün Resmi Cevapları


Haber Kaynağı: www.kamudanhaber.com
Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar