27 Mart 2012 Salı

Orduspor Başkanı Nedim Türkmen kimdir Ne İş Yapar ?

. 27 Mart 2012 Salı

Dr. Nedim Türkmen, 1966 yılında Ordu'da dünyaya geldi. 1988 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni bitirdikten sonra lisansüstü ve doktora eğitimini tamamladı. 1999 yılında Mali Hukuk alanında 'doktor' ünvanını aldı. 1995 yılında aynı fakültede öğretim görevlisi, 1988-1999 yılları arasında Maliye Bakanlığı'nda Gelirler Kontrolörü, bu süre içerisinde İstanbul Defterdar Yardımcılığı yaptı. 1999 yılında kamu görevinden istifa ederek Yeminli Mali Müşavir ünvanını aldı. Bu süre içerisinode Milliyet Gazetesi Yönetim ve İcra Kurulu Üyeliği'nde bulundu. 2002 yılında kendi yeminli mali müşavirlik şirketini kurdu. Evli ve üç çocuk babası Dr. Nedim Türkmen, çok iyi derecede İngilizce biliyor. Türkmen aynı zamanda Uluslararası Yatırımcılar Derneği ve Mülkiyeliler Birliği üyesi. 5 yıldır da Orduspor Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor.

1988 – 1999 yılları arasında, Maliye Bakanlığı'nda Gelirler Kontrolörü olarak görev yaptı. Bu süre içinde Halkalı Vergi Dairesi Başkanlığı ve İstanbul Defterdar Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Bürokrasideki görevi sırasında, konulara bakış açısındaki farklılığı ve uzmanlığı ile fark yarattı. 1999 yılı sonunda kamudaki görevlerinden istifa eden Dr. Nedim Türkmen, "Yeminli mali müşavir" unvanını aldı. Kısa bir süre, özel sektörde hizmet verdi. Bu süre içinde, Milliyet Gazetesi Yönetim ve İcra Kurulu Üyeliği"nde bulundu ve Altınbaş Holding"de genel koordinatörlük yaptı; Profesyonel mesleki deneyimini artırmak için Değer Yeminli Mali Müşavirlik ve Değer-D Bağımsız Denetim Anonim Şirketi"nde ortak olarak görev aldı. 2002 yılı Ocak ayında kendi yeminli mali müşavirlik şirketi olan "Türkmen Yeminli Mali Müşavirlik Limitet Şirketi'ni kurdu. Kısa bir süre sonra, artan iş hacminin gereği olarak, 2004 yılında Türkmen Bağımsız Denetim ve Yeminli Mali Müşavirlik A.Ş."yi kurdu. Kurumsallaşma ve hizmet alanlarını yurtdışına da genişletmek amacıyla Türkmen B. Denetim ve YMM A.Ş. yabancı kurum ve mesleki örgütlere üye oldu. Bu çerçevede Ekim 2005"te, 25 ülkeden 65 üyesi bulunan International Practice Group"a (IPG) üye oldu. Bağımsız denetim şirketi, Mali denetim konusunda firmalara yeterlilik veren, bu konuda dünyada en üst kurum olan ve merkezi ABD başkenti Washington"daki Public Company Accunting Oversight Board"dan (PCAOB) akreditasyon aldı. Türkmen, bu konuda kendi sektörü içinde Türkiye"deki ilk firmalar arasındaki yerini aldı.Türkmen Bağımsız Deneti ve YMM A.Ş. 2006 yılında SPK"dan, 2007 yılında da EPDK"dan bağımsız denetim yapma lisansı almıştır.

Dr. Nedim Türkmen, Türkiye"de gerçek katma değer yaratan sayılı kişilerden birisidir. Sunduğu yaratıcı çözümler nedeniyle ortağı olduğu firmaların iş hacmi artmakta ve bu sayede her geçen yıl daha fazla kişiye iş olanağı sunmaktadır. Dr. Nedim Türkmen, vergi ve mali mevzuat konularında Türkiye"de önde gelen uzmanlar arasındadır. Özellikle 2000 yılından başlayarak, mesleki ve genel yayın yapan birçok medya organında yazılar yazmış ve yazmaya devam etmektedir. Yayınlanmış kitapları arasında, "Turizm Sektörünün Vergilendirilmesi" (Yaklaşım Yayınları – Ankara; 2000) adlı kitabı sayılabilir. Vergi ve diğer mali konulardaki derinlemesine bilgisi, sorunlara bakış açısındaki farklılığı ve konuları sade ve basite indirgeyerek ele alması nedeniyle, oldukça sık NTV, CNN Türk, Haber Türk, CNBC-e gibi kanalların canlı yayınlarına davet edilir. Dr. Türkmen, ortak olduğu şirketlerde yönetim kurulu başkanlığı görevinin yanı sıra, mali danışmanlık ve yeminli mali müşavirlik de yapmaktadır. Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED), Fındıklı Rotary Kulübü ve Mülkiyeliler Birliği üyesi olan Dr. Nedim Türkmen, Orduspor Yönetim Kurulu Üyeliği de yapmaktadır. Evli ve üç çocuk babası olan Dr. Nedim Türkmen, İngilizce biliyor Ordu Gazeteciler Cemiyeti'nde basın toplantısı düzenleyen Nedim Türkmen, "Bank Asya 1. Lig'de Orduspor sezonu 10'ncu sırada kapattı. 1 Haziran 2009'da Olağan Kongreyi yapacağız. Çünkü ilk ayağı olan 25 Mayıs 2009'da çoğunluğun sağlanamayacağını düşünüyoruz. Ben 5 yıldır bu kulübün içerisindeyim. Mevcut Başkan Şükrü Bodur 9 yıldır içinde. Kendisi de bana başarılar diledi. Türkiye'de sporun ve sporcunun sorunlarını biliyoruz. Orduspor'un her türlü sorununu biliyoruz. Bu kulübün tıpkı holdingler gibi yönetilmesi lazım. Bu yapının değişmesi lazım. Burada önemli olan şudur; bugunkü Orduspor'un mali yapısı içerisinde ben maceraya atılacak birisi değilim. Maceraya da ihtiyacım yok.

Birşeyler yapmak için adayım" dedi. "Şirketleşmek gerekiyor" Orduspor Kulüp Başkanı olarak kısa vadeli bir çalışma planı hazırlamadığını da sözlerine ekleyen Türkmen, "Kısa vadeli aday değilim ama İlhan Cavcav gibi de 32 yılda kalmayacağım. Çünkü uzun vadeli işler yapacağız. Çok büyük bütçeler gerekiyor. Bütün şehrin Orduspor'u benimsemesi lazım" dedi. Mor beyazlı kulüp üzerinden siyaset yapılmasına da müsade etmeyeceğini sözlerine ekleyen Dr. Nedim Türkmen, "Orduspor siyasete kapalı olacak. Siyasi kimliği olan birisi yönetim kurulu üyesi de olabilir ama şapkasını dışarıda bırakacak. Bütün bu konsensus olursa çok önemli kazançlar olabilir. Yücel Hoca imza atmış, kendisini de kutluyoruz. Örneğin Kardemin'in 8 trilyon bütçesi var. Bunun gibi, Orduspor'un artık kurumsallaşması gerekiyor, şirketleşmesi gerekiyor. Biz de bunun için çeşitli alternatifler üreteceğiz" dedi. "İmanla hiçbir şey olmuyor" Orduspor Teknik Direktörlüğü koltuğunun boşaldığının hatırlatılması üzerine açıklama yapan Dr. Nedim Türkmen, "Hoca konusunda görüştüğümüz birkaç kişi var ama şuna karar vermek lazım. Her yıl kadro yenileniyor. 5-10 trilyona takım mı yapacağız ? Yoksa kendi imkanlarımızla, alt yapımızla, öz kaynaklarımızla mı yola çıkacağız ? Bank Asya 1. Lig'de yabancı teknik direktör yok. Yabancı teknik direktör de getirebiliriz. Herşey parayla oluyor. İman gücüyle olsa Suudi Arabistan her yıl şampiyon olur. Biz çok yeni bir başlangıç yapıyoruz. Biz Orduspor'da ve Ordu'da yaptığımız işlerle iz bırakmak istiyoruz. Bunun için aday olduk" dedi. Dr. Nedim Türkmen, toplantının ardından Ordu Valisi Ali Kaban ve Ordu Belediye Başkanı Seyit Torun'u da ziyaret edeceğini belirtti. 30 Ocak 2012 tarihli istifa dilekçesini Galatasaray Spor Kulübü Başkanlığına gönderen Başkan Türkmen, şu ifadelere yer verdi: "01.06.2009 tarihinde başkanlık koltuğuna oturduğum Orduspor Kulübü ile 29.05.2011 tarihinde Süper Lig'e yükselme sevincini yaşadık. Sevincimizi ancak bir ay yaşayabildikten sonra, kendimizi hiçte ummadığımız bir futbol ikliminin ortasında bulduk. Aylardır Türkiye gündemini meşgul eden şike soruşturması karşısında, Orduspor Kulübü olarak, "Bu ligde yeniyiz, susalım, uyum sağlayalım" demedik. Bu güzel oyunun arınması, güzel olarak kalması adına, doğru bildiklerimizi, kendimizi içinde bulduğumuz düzenin inadına yüksek sesle dile getirdik. Bir "Orduspor Kulübü duruşu" sergiledik. Temsil ettiğimiz kulübe, şehre ve o şehrin insanlarına yakışır bir biçimde sergilediğimiz bu duruşla, Anadolu Kulüplerinin de Türk futbolunda söz sahibi olabileceğini, görüşlerini bağımsız bir biçimde dile getirebileceğini gösterdik. Ancak bu süreç içerisinde, Orduspor Kulübü adına dile getirdiğimiz düşüncelerin içi, bir üyelik kullanılarak boşaltılmaya çalışıldı. Büyük olarak nitelenen kulüplerde kongre üyelikleri bulunan Anadolu Kulüpleri başkanları, federasyon başkanları futbolun dününde ve bugününde gözler önünde dururken, Nedim Türkmen'in Galatasaray Kulübü kongre üyeliği, bazı çevrelerce kötü niyetli olarak kullanılarak gündemde tutulmuş ve Orduspor Kulübü'nün bağımsızlığına, her kulübe eşit mesafede olduğu gerçeğine ve büyük hedeflerine gölge düşürülmeye çalışılmıştır. Bunun yanında dört ay gibi kısa sürelik Süper Lig deneyimimiz, Anadolu Kulüplerinin başkanlarının, aynı kategorideki başka bir takımın üyesi olması durumunun sakıncalarının farkına varmamıza yetmiştir. Bütün bu gerçekler ışığında, kulübüm Orduspor'un bu durumdan zarar görmemesi ve diğer Anadolu Kulüplerine de örnek teşkil etmesi açısından, Türkiye'de ve dünyada yüz binlerce taraftarı olan ve koyu bir taraftarı olduğum ORDUSPOR Kulübü başkanı Nedim Türkmen olarak, Galatasaray kongre üyeliğimden istifa ediyorum. Gereğinin yapılmasını arz ederim."




Share this Article now on :
ARTIKEL YANG BERHUBUNGAN :


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar